بوشن عنوان یک قطعه بسیار پر کاربرد در صنعت است. این قطعه وظیفه دارد دو لوله را در مسیر لوله کشی، به یکدیگر متصل سازد. لازم است بدانید که در بسیاری از موارد، برای اتصال دادن لوله‌ها به یکدیگر از عملیات جوشکاری استفاده می‌کنند. انجام این فرایند باعث می‌شود امکان تعویض لوله‌ها دشوار گردد. بنابراین به جای اینکه لوله‌ها را با جوشکاری به همدیگر متصل نمایند، از قطعه اتصال دهنده بوشن استفاده می‌کنند. با استفاده از این قطعه، می‌توان لوله را در مواقع ضروری، تعویض کرد و یا اشکالات وارد بر آن را برطرف نمود. لازم است بدانید که بوشن، قطعه‌ای است که از دو طرف؛ از داخل و از بیرون دارای رزوه و یا دنده است. بنابراین با به کارگیری این قطعه مهم می‌توان دو لوله و یا اتصال را که دارای سایزهای مختلفی هستند به یکدیگر متصل نمود. در این مقاله قصد داریم انواع و ویژگی‌های بوشن را بیان نماییم.

انواع بوشن

بوشن‌ها به طور معمول در طول‌های مختلفی تولید می‌گردند. از جمله این طول‌ها می‌توان بوشن ۵ سانتی متری، ۷ سانتی و یا بوشن ۱۰ سانتی متری را نام برد. هم‌چنین لازم است بدانید که این نوع از قطعه اتصال دهنده، خود دارای چند نوع مختلف است. از جمله انواع بوشن می‌توان به بوشن لوله، بوشن مغزی، بوشن پلاستیکی، بوشن جوشی و بوشن پلیکا اشاره کرد.

هر یک از انواع این قطعات دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و در مواقع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به شرح هر یک از انواع بوشن و ویژگی‌های آن‌ها و موارد مصرف این قطعات، خواهیم پرداخت.

بوشن لوله

بوشن لوله، عنوان یک قطعه بسیار کاربردی است. از این قطعه اتصال دهنده، در بیشتر موارد برای عملیات برق کشی ساختمان استفاده می‌کنند. لازم است بدانید که این نوع از قطعه بوشن، به شکل یک استوانه است و می‌توانید آن را در دو نوع فلزی و یا پلاستیکی خریداری نمایید. بوشن لوله را می‌توانید با استفاده از روش جوشی و یا دنده‌ای و یا پیچی مورد استفاده قرار دهید.

قیمت بوشن

برای اینکه در بازار از بین قیمت های مختلف بهترین قیمت بوشن را بیابید، بهتر است با تماس با فروشگاه صادقی برای استعلام قیمت اقدام نمایید، یکی از بهترین سایت های مرجع در زمینه اعلام قیمت برای انواع اتصالات و شیرآلات سایت ما می باشد. قیمت این محصول در بازار بسیار متغییر شده است، برخی نوساناتی که در بازارهای جهانی برای این محصول و مواد اولیه آن وجود دارد، از طرفی و از جهتی دیگر نوسان نرخ ارز هم روی قیمت بوشن اثر می گذارد.

بوشن مغزی

بوشن مغزی، دیگر نوع این قطعات اتصال دهنده است. از این قطعه نیز در شرایطی استفاده می‌کنند که قصد داشته باشند دو لوله را به یکدیگر متصل کنند و سپس این تجهیزات را به سیستم لوله کشی اتصال دهند. لازم است بدانید که بوشن نوع مغزی، به یک سر مجهز شده است. این بخش، بیرون از قطعه واقع شده و به شکل پیچی است. وجود این عامل باعث می‌شود در شرایطی بتوانید از این قطعه اتصال دهنده استفاده کنید که تجهیزات مورد نظرتان رزوه شده باشند. هم‌چنین لازم به ذکر است که قطعه بوشن نوع مغزی را می‌تونید در انواع مختلفی در بازار خریداری نمایید و مورد استفاده قرار دهید. از جمله انواع بوشن مغزی می‌توان بوشن مغزی فلزی، بوشن مغزی یو پی وی سی، بوشن مغزی گالوانیزه و یا بوشن مغزی پروپیلن را نام برد. بوشن فلزی و بوشن یو پی وی سی و… خود دارای چند نوع مختلف هستند.

نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *