تبدیل کوپلینگ آتش نشانی ۱/۵ اینچ به ۲/۵ اینچ مدل

تجهیزات آتش نشانی مورد نیاز متعددی برای اطفا حریق مورد نیاز است که کار گروهی و هماهنگی این اجزا نتیجه مورد نظر ما را بدست میدهد . مهمترین و اصلی ترین این اقلام عبارتند از : مخزن و پمپ آب ، شیر فلکه آب جهت کنترل ورودی آب ، هیدرانت ، کوپلینگ ، شیلنگ آتش نشانی و در نهایت نازل که پرتاب کننده آب بر روی آتش می باشد.

در این بین ، کوپلینگ نقش بسیار مهم اتصال شیلنگهای آب به یکدیگر و افزایش فاصله انتقال آب از مخزن به محل آتش سوزی را ایفا می کند . در این میان اما ، گروهی از تجهیزات فرعی و کمکی آتش نشانی وجود دارند که کمک فراوانی به حسن اجرای عملیات اطفا حریق می کنند .

در اینجا قصد داریم یک محصول بسیار مهم و کاربردی از این گروه تجهیزات کمکی آتش نشانی را معرفی کنیم :

 

کوپلینگ آتش نشانی ۱/۵ به ۲/۵ اینچ تبدیل

در ابتدا به معرفی تولید کننده این محصول می پردازیم : مجموعه تولیدی کوپلینگ از سال ۱۳۴۸ خورشیدی فعالیت خود را در زمینه تولید قالبها و قطعات صنعتی و سپس تجهیزات آتش نشانی آغاز نموده است . تولید محصولاتی چون کوپلینگ آتش نشانی ، شیر فلکه آتش نشانی ، هیدرانت ، نازل ، جعبه آتش نشانی و … اهم فعالیت این شرکت را تشکیل می دهند . شایان ذکر است تولیدات این شرکت با کیفیت بالا و با رعایت الزامات گواهی نامه بین المللی سیستم مدیریت کیفیت آتش نشانی سازمان دولتی  DGA  آلمان می باشد.

در توصیف کاربرد تبدیل کوپلینگ آتش نشانی باید بعرض برسانیم که بطور معمول قطر داخلی یک سری از وسایل آتش نشانی شامل : شیر فلکه ، هیدرانت ، کوپلینگ ، شیلنگ و نازل آتش نشانی همگی یکسان می باشد مثلا ۲ اینچ .

حال اگر یکی از این اجزا ، مثلا شیلنگ آتش نشانی ، قطر داخلی متفاوتی داشته باشند ، فرضا ۱/۵ اینچ ، باید اولا برای این شیلنگ از کوپلینگ ۱/۵ اینچ استفاده کنیم و ثانیا برای اتصال کوپلینگ ۱/۵ اینچ به شیرفلکه و هیدرانت ، از  تبدیل ۱/۵ اینچ به ۲ اینچ  استفاده نماییم .

محصول مورد بحث ما در اینجا ، سایز ۱/۵ اینچ را به ۲/۵ اینچ تبدیل می کند . جنس بدنه این تبدیل کوپلینگ آتش نشانی مانند خود کوپلینگها ، از آلومینیوم بوده و فشار تست این محصول ۲۴ بار اندازه گیری شده است . وزنی در حدود ۵۵۰ گرم داشته و طول آن تقریبا ۴۵ میلیمتر است . سایر مدلهای تبدیل آتش نشانی به شرح زیر می باشند :

تبدیل کوپلینگ آتش نشانی ۱ اینچ به ۱/۵ اینچ

تبدیل کوپلینگ آتش نشانی ۱/۵ اینچ به ۲ اینچ

تبدیل کوپلینگ آتش نشانی ۲ اینچ به ۲/۵ اینچ

گروه صنعتی آلفا

با کارشناسان فروش ما در اتبا ط باشید:

  واتساپ: ۰۹۳۵۱۵۲۴۷۵۲

    info@alfapipeco.com ایمیل:             www.alfapipeco.com

۵۵۶۲۱۷۲۳ -۰۲۱       ۵۵۶۲۳۰۶۳ -۰۲۱                     ۰۲۱-۵۵۶۲۱۲۸۸

 

نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *