تست های کنترل کیفی اتصالات جوشی گاز:

این تست های کنترل کیفی به منظور ارزیابی قابلیت اتصالات جوشی گاز در برابر فشار،دما،سایش و فرسایش بر روی این اتصالات انجام می شود.

تست کشش در اتصالات جوشی گاز:

تست کشش و محاسبه استحکام نهایی اتصالات جوشی گاز و انطباق با استاندارد از آیتم های کنترلی است که هر تولید کننده به هنگام ورود مواد اولیه بایستی بر روی متریال خود انجام دهد.
توانایی متریال در برابر کشش بدون اینکه قطعه دچار تغییر شکل فیزیکی شود را استحکام کششی آن جسم در برابر نیروی اعمالی گویند.
زمانی جسم دچار تغییر شکل فیزیکی می شود که بر روی نمودار نیرو-جابجایی از ناحیه پلاستیک وارد ناحیه الاستیک شده و به تدریج شروع به کش آمدن نماید و نهایتا در نقطه استحکام نهایی خود دچار پارگی شود.این عدد نهایی با استاندارد مطابقت داده می شود.
اتصالات جوشی گاز بر مبنای استحکام کششی طراحی و گرید بندی می شوند.از این رو تمامی اتصالات جوشی دارای یک استحکام نهایی مشابه نیستند و با توجه به ضخامت،ترکیبات شیمیایی و عملیات حرارتی،استحکام نهایی اتصالات جوشی با یکدیگر متفاوت هستند.

تفاوت تست های مخرب و غیر مخرب در خط تولید اتصالات جوشی گاز:

بعد از انجام تست های مخرب بر روی اتصالات جوشی گاز،به دلیل تغییر شکل تا نقطه تخریب،دیگر قابل استفاده نیستند.به همین دلیل بخاطر کاهش هزینه ها،تست های مخرب بیشتر بر روی اتصالات جوشی گاز با سایز کوچک انجام می پذیرد.
در تست های غیر مخرب،قطعه پس از انجام تست تخریب نمی شود و معمولا این تست ها در طی فرآیند تولید بصورت دوره ای و مکرر بر روی قطعات اعمال می شود.
تست های مخرب و تست های غیر مخرب در خط تولید اتصالات جوشی گاز:
به منظور انطباق با الزامات استاندارد و عملکرد اتصالات گازی در شرایط کاری مختلف،بر روی اتصالات جوشی گاز تست های کنترل کیفی اعمال می شود.
نمونه برداری به منظور انجام تست های کنترل کیفی مخرب و غیر مخرب در حین فرآیند تولید اتصالات جوشی گاز انجام می پذیرد.
انجام تست های کنترل کیفی غیر مخرب به منظور انطباق با الزامات استاندارد بصورت منظم در حین فرآیند تولید اتصالات جوشی گاز انجام می پذیرد.

انواع تست های مخرب در خط تولید اتصالات جوشی گاز:

-تست خمش Bending test
در این تست،اتصال تا لحظه تغییر شکل،تحت تاثیر نیروی خمش قرار می گیرند.
-تست شارپی Charpy impact test
این تست برگرفته از اسم جورج شارپی،دانشمند مخترع این تست است.
در این تست میزان مقاومت اتصالات جوشی گاز در برابر نیروی اعمالی با اندازه گیری میزان انرژی جذب شده تا نقطه شکست را محاسبه می نماید.
-تست مقاومت در برابر خوردگی Corrosion test
اتصالات جوشی گاز در معرض مواد شیمیایی خورنده قرار گرفته تا زمانیکه خوردگی مشاهده شود.
-تست متالوگرافی Metallographic test
این تست بر روی محصول نهایی انجام می پذیرد.در این تست ساختار فیزیکی و ساختار فلزی اتصالات جوشی گاز مورد مطالعه قرار می گیرد.
-تست کشش Tension test
این تست به منظور ارزیابی خواص مکانیکی اتصالات جوشی گاز تا نقطه شکست نمونه انجام می پذیرد.آیتم های مورد اندازه گیری در تست کشش شامل تغییر طول،استحکام تسلیم و استحکام نهایی نمونه می باشد.

انواع تست های غیر مخرب در خط تولید اتصالات جوشی گاز:

-تست مایعات نافذ test Liquid penetrant
اسپری مایع نافذ و آشکارساز به منظور شناسایی تخلخل یا ترک هایی که در حین فرآیند تولید اتصالات جوشی گاز ایجاد می شود.
-تست هیدرواستاتیک Hydrostatic test
در این تست،درون اتصالات جوشی توسط مایعی که معمولا رنگی است، پر شده و فشار بر روی سیال اعمال می شود.در صورت هرگونه نشتی،این عیب بصورت افت فشار نمایان می شود.
-تست ذرات مغناطیسی Magnetic particlt test
در این تست از میدان مغناطیسی و ذرات فلزات استفاده می شود.میدان مغناطیسی بر روی اتصالات جوشی اعمال می شود،چنانچه ترک یا تخلخل در سطح اتصالات وجود داشته باشد،ذرات فلزات شکل هندسی خاصی را اطراف این نقص ایجاد می نمایند.
-تست ماکروگرافی Macrography test
در این تست از سه نقطه قابل اندازه گیری اتصالات جوشی عکس گرفته می شود.
-تست میکروگرافی Micrography test
در این تست به منظور مطالعه فلز و خواص آن،از اتصالات عکس های میکروسکوپی گرفته می شود.
-تست فشار هوا Pneumatic pressure test
در این تست،اتصالات جوشی تحت فشار پنوماتیک قرار گرفته و چنانچه اتصالات نقصی داشته باشند،به تدریج از فشار اعمالی کاسته می شود.
-آنالیز شیمیایی Chemical analyse
آنالیز شیمیایی بر روی اتصالات جوشی گاز به منظور تفکیک درصد عناصر تشکیل دهنده فلزات انجام می گیرد.این تست توسط دستگاه اسپکتومتری اپتیکال و یا اشعه ایکس فلورسنت انجام می پذیرد.
-تست رادیوگرافی Radiography test
در این تست از اشعه x و یا گاما به منظور تشخیص هر گونه عیب و نقص بر روی اتصالات گازی اعمال می شود.

اتصالات جوشی_بوشن جوشی _زانو جوشی _ تبدیل جوشی _گپ جوشی _ سه راهی جوشی _لوله مانیسمان _ لوله درزدار _زانو جوشی درزدار _ زانو جوشی مانیسمان _تبدیل جوشی درزدار_ تبدیل جوشی مانیسمان _سه راهی جوشی درزدار _ سه راهی جوشی مانیسمان _ بوشن –  بوشن جوشی سیاه  _  بوشن گالوانیزه  _  بوشن جوشی سفید  _بوشن فشار قوی  _ بوشن دنده درشت _

 

گروه صنعتی آلفا

با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید:

واتساپ ، روبیکا  ۰۹۳۵۱۵۲۴۷۵۲

    info@alfapipeco.com ایمیل:             www.alfapipeco.com

۵۵۶۲۱۷۲۳- ۰۲۱      ۵۵۶۳۰۹۴۹- ۰۲۱     ۵۵۶۲۳۰۶۳- ۰۲۱

نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *