فرآیند جوشکاری معمولا درصنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. ازجمله هوا وفضا،انرژی و ساخت وساز ،خودروسازی

کاربرد اتصالات جوشی برای اتصال فلزات،ترموپلاستیک ها،چوب و…..  مورد استفاده قرار می گیرد.

جوشکاری در  یک دوره زمانی طولانی توسعه یافته است .  هر فرآیند از نظر توانایی اعمال گرما برای همجوشی ، محافظت از  حوضچه جوش،صداگیرهای جوشی و عملکرد اتصال جوشی متفاوت است.با این حال انتخاب یک روش خاص برا ی تولید اتصال جوشی بر اساس اندازه وشکل قطعه ای که باید تولید شود ،سیستم فلزی که باید جوش داده شود در دسترس بودن مواد مصرفی وماشین آلات دقت مورد نیاز وصرفه جویی تعیین می شودهر فرآیندی که برای توسعه اتصال جوشی انتخاب شود نوعی از کاربردهای اتصالات جوشی می باشد.

فرآیندهای جوشکاری و کاربرد اتصالات جوشی و کاربرد آن در زمینه های مختلف
• جوش کاری مقاومتی: خودرو
• جوشکاری ترمیت: اتصالات ریلی در راه آهن
• جوشکاری گاز بی اثر تنگستن: راکتور های هوا و فضا و هسته ای
• جوش کاری زیر آب: مهندسی سنگین، کشتی سازی
• جوشکاری قوس فلزی با گاز: اتصال فلزات (فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و منیزیم) حساس به گازهای اتمسفر
کاربرد اتصالات جوشی به صورت عمومی
جوشکاری به طور گسترده برای ساخت مخازن تحت فشار، پل‌ها، سازه‌های ساختمانی، هواپیماها و فضاپیماها، قطارهای راه‌آهن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کاربردهای عمومی آن شامل کشتی‌سازی، خودروسازی، نیاز های مسکونی، صنعت هوایی، برق، الکترونیک و صنایع دفاعی، خطوط لوله و خطوط راه‌آهن و تاسیسات هسته‌ای است و همچنین جزءی از کاربرد اتصالات جوشی می باشد.
تعداد بسیار نامحدودی از برنامه های کاربردی با استفاده از کاربردهای اتصالات جوشی انجام می گیرد.

۵ نوع اتصالات جوشکاری در کاربرد اتصالات جوشی
تعداد بسیار نامحدودی از برنامه های کاربردی، از پروژه های خانگی گرفته تا ساخت خودرو و بسیاری موارد دیگر، از اتصالات جوشی در صنعت خود استفاده می کنند.
انواع مختلف اتصالات جوشی
فقط ۵ اتصال جوش اصلی وجود دارد. با این حال، آن ها را می توان در ترکیب استفاده کرد. در لیست زیر می توانید آن ها را پیدا کنید:
• Lap Joint Weld
این نوع از کاربرد اتصالات جوشی بیشتر در مواقعی استفاده می شود که می خواهیم دو فلز با ضخامت های متفاوت را به یکدیگر متصل کنیم. جوشکاری را می شود از یک طرف یا هر دو طرف انجام داد.
این نوع از اتصالات جوشی هنگامی انجام می شود که دو قطعه فلز روی هم قرار می گیرند. جوش شکاف، جوش پلاگین، جوش شیار و جوش نقطه ای نمونه هایی از شیوه جوشکاری در این اتصالات می باشند.
• Butt Joint Weld
این یکی از معروف ترین کاربرد اتصالات جوشی برای چسباندن دو فلز، لوله، فلنج، دریچه، اتصالات یا دیگر تجهیزات به یکدیگر است؛ که در بیشتر موارد، دارای دوام بالا هستند و درکنار یکدیگر قرار می گیرند.
این اتصالات جوشی از دو قطعه که مسطح هستند تشکیل شده است که آن ها را به موازات یکدیگر قرار می دهند
کاربردهای اتصالات جوشی در ساختمان سازی
• Corner Joint Weld
این کاربرد اتصالات جوشی اکثرا در صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد. در این اتصال، دو قسمت فلزی که به یکدیگر جوش داده می شوند به شکل “L” می باشند. جوش نقطه ای، جوش فیله، جوش V- شیار، جوش مربع یا جوش لب به لب از سبک های جوشکاری این اتصالات هستند.
• Edge Joint Weld
این نوع اتصالات جوشی بیشتر برای آن قطعات فلزی اعمال می شوند که دارای لبه های متغیر هستند.
جوش در لبه فلز قرار می گیرد و برای اتصال فلزات مجاور ساخته می شود. جوش مربع شیار یا جوش لب به لب، جوش V- شیار، جوش لبه فلنج و جوش U شیار از سبک های جوشکاری در این اتصالات هستند.
• Tee Joint Weld
این جوش اتصال دو فلز با زاویه ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر است و شکل “T” ایجاد می کنند. این اتصال یک اتصال سه راهی برای کاربرد اتصالات جوشی می باشد.
پنج اتصال جوش پایه در کاربردهای اتصالات جوشی
جوش مشترک سه راهی یا اتصالات T
همانطور که قبلاً تصور کرده اید، نتیجه مورد نظر یک شکل “T” است. این امر با اطمینان از قرار گرفتن دو قطعه فلزی در زاویه ۹۰ درجه به دست می آید. بنابراین، لبه های اجزا در مرکز صفحه یا نمونه به هم می رسند.
گاهی اوقات، مفاصل سه راهی یا مفاصل T می توانند توسط لوله ای که روی صفحه پایه جوش قرار می دهید، ایجاد شوند.
کاربرد اتصالات جوشی از نوع مفصل سه راهی
این نوع اتصالات جوشی معمولاً زمانی استفاده می شود که شما نیاز دارید چیزی (مانند لوله) را به صفحه پایه وصل کنید. هنگام استفاده از این اتصالات به صورت عملی، باید مطمئن شوید که مراقب میزان نفوذ مناسب به مواد زیرین هستید.
سه راه جوشی مانیسمان
گپ جوشی مانیسمان
اتصالات جوشکاری, اتصالات جوشی در صنعت, انواع مختلف اتصالات جوشی, جوش مشترک سه راهی یا اتصالات T, فرآیندهای جوشکاری, کاربرد اتصالات جوشی, کاربرد اتصالات جوشی از نوع مفصل سه راهی, کاربرد اتصالات جوشی به صورت عمومی, کاربرد اتصالات جوشی در صنعت

گروه صنعتی آلفا

با کارشناسان فروش ما در اتبا ط باشید:

واتساپ: ۰۹۳۵۱۵۲۴۷۵۲

    info@alfapipeco.com ایمیل:             www.alfapipeco.com

۵۵۶۲۱۷۲۳- ۰۲۱     ۵۵۶۲۳۰۶۳ -۰۲۱    ۰۲۱-۵۵۶۲۱۲۸۸

نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *