لوله و اتصالات جوشی

اتصال لوله های فولادی به روش های مختلفی از جمله لوله و اتصالات جوشی ، اتصالات رزوه ای و اتصال فلنجی انجام می پذیرد

یکی از روش های رایج متصل کردن لوله های فولادی در یک سیستم لوله کشی استفاده از اتصالات جوشی است، که این نوع اتصالات خود به روش های اتصال جوشی با قوس الکتریکی و اتصال جوشی به وسیله گاز های بی اثر تنگستن و اکسی استیلن تقسیم می شود. در این مقاله به بررسی مزیت های اتصال جوشی لوله های فولادی نسبت به روش های دیگر اتصال این نوع لوله ها می پردازیم.

لوله و اتصالات جوشی

در جنس های مختلف فلزی و پلیمری امکان پذیر است

  • یکی از مزایای اتصالات جوشی این است که این روش گزینه بسیار مناسب و کاربردی برای سیستم های لوله کشی است زیرا استفاده از این روش اطمینان کامل از این که سیستم ساخته شده در برابر فشار بالا مقاوم باشد را حاصل می کند.
  • علاوه بر تحمل فشار بالا، لوله هایی که با این روش متصل شده اند استقامت بسیار بالایی نیز دارند و سیستمی محکم و استوار به وجود می آورند که در صنایع مختلف این مسئله نقطه قوت این نوع جوش به حساب می آید.
  • سازه های فولادی در بسیاری از مواقع پیچیده و دارای اتصالات فراوان هستند. برای این نوع سازه ها یکی از انواع روش های اتصالات جوشی بهترین انتخاب است. دیگر اتصالات گاهاً به پیچیدگی سیستم افزوده یا قدرت کافی برای تحمل فشار را ندارند و خرابی یا گسستن قسمتی از اتصالات یک سیستم پیچیده سبب آسیب به کل سیستم و تحمیل خسارت فراوان می شود. در اصل ساده ترین و مطمئن ترین اتصال برای سیستم های پیچیده اتصالات جوشی است.
  • سازه هایی که با این نوع اتصال ساخته می شوند از لحاظ بصری دارای زیبایی چشمگیر تری بوده زیرا که این نوع اتصال کل سیستم را به یک واحد تبدیل می کند. این اتصال در مقایسه با اتصالات دیگر همانند اتصال رزوه ای که قطعات متصل شده، جز به جز قابل تشخیص و شناسایی هستند، در دید فرد ناظر یک پارچه و بدون اتصال به نظر می آید.
  • از دیگر مزایای اتصالات جوشی این است که این روش اتصالات بسیار تمیزی به وجود می آورد و اگر به صورت حرفه ای انجام گیرد سطح هموار و یک دستی حاصل می کند که برای لوله کشی صنایع گوناگون و سیستم های پیچیده و دارای اتصالات متعدد امتیاز بالایی محسوب می شود.
  • از مهم ترین مزایای اتصالات جوشی تبدیل شدن این اتصالات به بخشی از خود سازه بوده که سبب می شود تا وزن نهایی سازه هایی که با این نوع اتصال ساخته می شوند بسیار کم تر از سازه های مشابه که با اتصالات دیگر ساخته می شوند، باشد. می توانید قیمت فلنج و فلنج گلودار جوشی و … خرید نمایید.

نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *