انواع لوله های پی وی سی

انواع لوله های پی وی سی


پی وی سی

انواع لوله های پی وی سی : لوله های PVC هم مانند لوله های دیگر دارای انواع مختلفی هستند. این لوله ها را از جهت مقاومت به سه گروه تقسیم بندی می کنند. هر کدام از این گروه ها برای مصارف مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش به این دسته ها می پردازیم.سه راهی جوشی
الف- لوله های پی وی سی با مقاومت پایین که برای انتقال آب و برای استفاده در منازل به کار برده می شوند. این لوله ها اکثرا به عنوان ناودان برای انتقال آب باران و برف روی پشت بام خانه ها استفاده می شود.
ب- لوله های پی وی سی با استحکام متوسط جهت لوله کشی فاضلاب شهری استفاده می شود. بیشترین استفاده از لوله های پولیکا در این بخش است.
ج- لوله های PVC با مقاومت بالا یا فشار قوی برای محافظت کابل های برق و مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد. کابل های برق و مخابرات را درون این لوله ها قرار داده و داخل ساختمان به کار می برند. این لوله ها در مقابل زلزله و سیل مقاومت داشته و تغییر شکل نمی دهند.زانو جوشی

ساخت و تولید پی وی سی

تولید PVC به سه طریق صورت می گیرد که هر کدام از این روش های تولید، برای ساخت محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش به این سه روش اشاره می کنیم.
۱. تولید پی وی سی از روش تزریقی یا فشاری برای ساخت قطعات PVC صنعتی و سخت به کار می رود.
۲. تولید پی وی سی از راه پوشش دهی دورانی که برای ساخت و تولید محصولاتی مانند: توپ های بازی، دستکش های خانگی و صنعتی، مورد استفاده قرار می گیرد.
۳. ساخت پی وی سی از روش اکستروژنی که برای ساخت پنجره، گرانول سازی، کابل، پروفیل و لوله برق به کار می رود.اتصالات جوشی

نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *