۱-سه راه جوشی فولادی:

سه راه جوشی به شکل گسترده ای در صنایع پتروشیمی،دارویی،صنایع شیمیایی،متالوژی،صنایع نظامی و خطوط انتقال میعانات و بخارات کاربرد دارد.آرایش لبه های اتصال به شکل plain و beveled می باشد و به روش جوشکاری butt weld به یکدیگر جوشکاری می شوند و به نسبت سایر اتصالات،فشار بیشتری را تحمل می کنند.سه راه جوشی به دو شکل درزدار و مانیسمان تولید می شود.

۲-سه راهی ساکت ولد:

سه راهی ساکت ولد یک گونه از اتصالات فشار قوی است.در انتهای قسمت انشعاب به شکل ذوزنقه ای شکل است که لوله در انتهای آن جا گرفته و جوشکاری می شود.

این نوع اتصالات اغلب در سیستمهای با قطر کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.سه راهی ساکت ولد با قطر نامی NPS و مانند اتصالات دنده ای با نرخ فشار ۳۰۰۰-۶۰۰۰-۹۰۰۰ توصیف می شوند.

سه راهی دنده ای:

سه راه دنده ای فشار قوی به شکل فورج گرم و ریخته گری تولید می شوند.در فرآیند تولید فورج گرم،شمش و یا گرده گداخته شده و پرس میشود و سپس فرآیند دنده زنی روی آن اعمال میشود.

در فرآیند ریخته گری تولید سه راهی دنده ای،شمش ذوب شده و داخل قالب سه راهی ریخته می شود و پس از سرد شدن سه راهی حاصل می شود.

روش تولید سه راه جوشی فولادی:

به منظور تولید اتصالات جوشی روشهای متعدد تولیدی وجود دارد.در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بعضی از روشهای تولید اتصالات به اختصار توضیحاتی را بیان کنیم.

برای تولید سه راه جوشی روشهای متعددی وجود دارد.از عمده روشهای تولید سه راهی جوشی،دو روش فرمدهی گرم و فرمدهی سرد از همه رایج تر است.سه راهی جوشی فولادی در نوع متداول به شکل سه راه جوشی ۹۰ درجه یا سه راهی T و در موارد خاص،سه راه جوشی ۴۵ درجه یا سه راهی Y تولید و به بازار عرضه می شود.

نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *